Two Legends

شاهکارهای موسیقی

Two Legends

شاهکارهای موسیقی

در این وبلاگ میتونید شاهکارهای موسیقی خصوصا موسیقی بیکلام و آثار دو موسیقیدان برجسته زمان خودمون، هانس زیمر و جو ستریانی رو مشاهده کنید.هانس زیمر من را عاشق موسیقی بیکلام ،موسیقی فیلم و پیانو کرد,جو ستریانی نیز به من زیبایی گیتار را نشان داد برای همین قصد دارم تا جایی که بتونم آثار این دو افسانه تاریخ موسیقی و دیگر بزرگان این هنر استثنایی (موسیقی) رو معرفی کنم .این سایت رو صرفا به خاطر علاقه زیادم به موسیقی ساختم و امیدوارم مطالبم برای علاقه مندان موسیقی بدردبخور و جدید باشه و بتونم اندکی در گسترش موسیقی بیکلام و هنر زیبا موسیقی سهیم باشم .....
من دو ساز پیانو و گیتار رو خیلی دوست دارم و در حال حاضر نیز گیتار سیم فلز و پیانو کار میکنم.بسیار خوشحال میشم شما نیز علایق موسیقی و ایده هاتون رو با من در میان بگذارید.

  • ۰
  • ۰

این تصویر نتهای روی دسته گیتار تا فرت 15 را در حالت کوک استاندارد گیتار یعنی E A D G B E نشان میدهد(از راست به چپ سیم اول تا ششم نوشته شده).یک پیشنهادی هم که برای به خاطر سپردن این نتها میکنم این است که این تصویر رو پرینت بگیرین و بگذارین جلوی دیدتون تا هر وقت گیتار رو برداشتین جلوی دیدتون باشه.

چند نکته مفید برای یادگیری نتها گیتار:

- هر فرت گیتار برابر نیم پرده است و در هر سیم از بالا به پایین صدا زیرتر میشود یعنی هر فرت که پایین برویم صدا نیم پرده زیرتر میشود.

- با توجه به اینکه فاصله نت E با F و B با C نیم پرده است و بین انها دیز و بمول وجود ندارد میتونید برای راحتی موقعیت این نتها را به صورت جفت یاد بگیرید.


-  هر نتی رو که در نظر بگیرین 12 فرت بعد همون نت رو منتها با فرکانس(زیر و بمی صدا) دو برابر  در همان سیم داریم.

- میتونید ابتدا فقط موقعیت نتهای بدون دیز و بمول رو یاد بگیرید و چنانچه تا فرت 11 رو حفظ باشید انگار کل فرتها رو یاد گرفتید چون از فرت 12 به بعد همه نتها تکرار میشن و فقط کافیه شماره فرت رو منهای 12 کنید تا ببین نت اون فرت مثل کدوم نت است مثلا سیم 2 رو در نظر میگیریم میخوایم ببینیم فرت 19 چی است داریم 7=12-19 و فرت 7 سیم 2  #F است.

- در فرت 0(سیم آزاد)، 5 و 10 تمام سیمها هیچ دیز و بمولی دیده نمیشود.

- نتهای سیم 1 و شش برابرند و فقط اکتاو و زیر و بمی انها فرق دارد مثلا فرت 1 سیم اول(نازک ترین و زیرترین سیم) F4 است اما فرت1 سیم شش(ضخیم ترین و بم ترین سیم) F2 است.

 

 - اگر دقت کنید فرت 1 سیم اول(F) = فرت 6 سیم 2 = فرت 10 سیم 3=فرت 15 سیم 4 و...... واین نشان دهنده این است که هر نتی که روی یک سیم در نظر بگیریم  5 فرت بعد در سیم بعدی همان نت با همان فرکانس(همان زیر و بمی و همان صدا) را داریم البته فقط در مورد سیم 2 این نکته 4 فرت میباشد یعنی همانطور که گفتم فرت 6 سیم 2 با فرت 10 سیم 3 برابر است یعنی 4 فرت اختلاف بین این دو سیم است.

 
  • ۹۴/۰۳/۳۰
  • Alireza YR

آموزش گیتار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی